L'ALUMNE EXPULSAT
Hi ha un noi que es diu David que es porta molt malament amb el
professor i amb tota la classe. El Consell Escolar no sap què fer en el David
perquè el professor fa de tot per a que es porti bé, però no ho fa i no saben
què fer.
PREGUNTES
PART I
1. Hi ha algun
problema en aquesta situació? Qui el té? Quin és exactament el problema de
cadascú?
Sí. El problema és l'alumne David. En David no vol estudiar perquè passa de tot i el professor Jordi vol
que estudii per a que sigui algo en la seva vida, però no vol fer res en David.
2. Quines
possibles alternatives té en Jordi com a professor? Enumera totes les que se
t’acudeixin.
Que en Jordi no pot aguantar més a en David i el professor pensa
si li explica quan torni que farà el mateix comportar-se malament i el que
tindria que fer el professor es expulsar-lo per a sempre i crec que l'alumne
s'ha de posar en la pell d’en Jordi i saber com es comporta ell.
1. Expulsar l'alumne per a sempre.
2. Trucar als seus pares i explicar-li el que fa el seu fill.
3. Parlar en el David,per a que es posi en la pell del professor
Jordi.
4. Que es porti bé per a que quan en David sigui gran que pugui
treballar a qualsevol lloc.
3. Quines conseqüències et sembla que tindrà cada una d'aquestes
alternatives?
Si fa el que li ha dit el professor David, quan sigui gran i
tingui la ESO podrà treballar a qualsevol lloc i guanyarà molts diners. A més,
en David estarà content i la seva família i amics, com també els professors
estaran contents d'ell.
PART 2
1. Hi ha un
problema en aquesta situació? Qui el té? Quin és exactament el problema de
cadascun?
Sí. El director i en David. En Jordi no sap què fer. En David i el
Director no volen expulsar-lo perquè els seus pares no farien res i la solució
seria fer un claustre.
2. Quines
possibilitats alternatives té el director? Enumera totes les que se t'acudeixen.
Fer un claustre.
Reunir-se tots els tutors de l’ institut i parlar de que fer amb
el David.
Canviar-lo d’ aula.
Expulsar-lo.
Que vagi a un altre institut.
3. Quines conseqüències et sembla que tindria cadascuna d'aquestes alternatives.
Què en David deixi de ser un “gamberro”.
1. Explica com si fossis el David.
No tinc ganes d'estudiar que no serveix per a res i prefereixo ser
un “gamberro” i un gos.
2.Explica com si fossis el professor.
No sé què fer amb el David perquè sempre ens estem barallant i jo
estic cansat del que no vol fer res i no sé què fer perquè faci el que faci no arreglaríem
res.
3.Explica com si fossis el director.
Que jo no em vull ficar en problemes i que lo d'en David ho deixo
en mans del consell escolar i faci el necessari.
4.Explica com si fossis uns professors
Que tenim que expulsar a en David perquè nosaltres no podem fer
res en ell perquè si l'ajudem sera sempre igual i la millor solució és
expulsar-lo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada