dimarts, 11 de juny del 2013

L'estoig volador

En una classe de primària dos nois estaven jugant amb el estoig d'una noia, l'Anne, que se'n havia anat al lavabo i a més la mestra no estava ja que havia anat a buscar un exàmens al a sala de professors. Els demés de la classe feien com si no passes res. Els dos nois no es van donar compte que la mestra estava entrant a la classe justament quant, per que sí, van tirar el estoig cap a la porta i li va fer caure tots els exàmens corregits que portava a les mans. La mestra es va enfadar molt i va decidir castigar amb un examen que decidirà la nota del trimestre. Al veure el estoig es va adonar que era de l’Anne i va donar per fet que havia sigut ella, però ella ho negava i els altres dos es reien per sota del nas.


1.Hi ha un problema en aquesta situació?
Sí.
-Qui el té?
L’Anne i la professora.
-Quin es exactament el problema de cadascú?
La professora es pensa que ha sigut l'Anne qui li ha tirat el estoig i ara està en joc la nota del trimestre.
2.Quines solucions alternatives té?
-Dir la veritat.
-Assumir la culpa.
-Actuar com si no hagués passat res.

3.Quines conseqüències tindran?
-Que la mestra no la cregui i que li faci fer el examen igualment.
-Fer el examen i possiblement suspendre.
-Aconseguir que li posin un castic pitjor.

El cargador espatllat

Una noia de 17 anys anava a treballar a un banc com a aprenent. Ella es deia Nira, i li tocava treballar amb dos nois més de la seva edat, el Aaron i el Damio. Cadascú es tenia que portar el seu ordenador per fer les feines que els hi encomanaven, però com que ja el portaven am poca bateria sempre els hi tocava portar el cargador. A Aaron i el Damio el encantava molestar-la, ja que ella no es solia defensar. Un dia, mentre ella anava a entregar un càrrec, li van agafar al cargador i es van posar a jugar com si res. Entre els dos van torturar-lo fins que ja va deixar de funcionar.Quan la Nira se'n va adonar, ells ja se'n havien anat entre rialles. A ella li va molestar, ja que ja sap quan costa un cargador nou, però no sabia que fer ja que li sabia mal que s'enfadesin amb ella.


1.Hi ha un problema en aquesta situació?
Sí.
-Qui el té?
La Nira.
-Quin es exactament el problema de cadascú?
El cargador està trencat però no sap si realment han sigut ells i li sap mal que al equivocar-se s'enfadin amb ella.
2.Quines solucions alternatives té la Nira?
-Preguntar-ho directament.
-Acusar-los sense tenir proves.
-Fer com si no hagués passat res.
3.Quines conseqüències tindran?
-Pot ser que es trobi un culpable o que la ignorin.
-Que algú pugui demostrar que no va ser així i sentir-se malament amb ella mateixa.
-Aguantar un altre cop les burles dels altres ja que saben que no es defensa mai.

Finalment, buscant proves, la Nira descobreix que un tros de cable estava pelat i llavors se'n recorda que al baixar de la bicicleta el cable del cargador se li havia enganxat a la roda i que pot ser, en aquell moment, al pelar-se el cable ja deixesa de funcionar.

valoració del  curs
Aquest curs ha sigut molt divertit i una mica aburrit Peró també  he tingut bons companys a classe,i bons mestres  que sempre  parlem entre tots...
 Participen en grup etc.
 Tot i que hem tingut moltes baralles sempre ho solucionem entre nosaltres ens ajudem uns als altres. Aquest any ha passat una mica pesat i aburrit com tots els anys, Peró m'ha m'garadat  molt perque,  hem passat moment bons i dolents i tristos..
de vegades em critiquen i em diuen de tot 
peró no els faig cas i  passo d'ells.  Hi han  vegades que em demanen perdó i vegades que no peró se que són bons companys per que hi han moltes vegades que m'han ajudat en algun moment difícil.
També ens hem respectat els uns als altres i tots els mestres han estat bons en nosaltres com sempre no ens feien exàmens difícils. 
Jo a classe d'aquest anys sempre els faig el que volen i els respecto sempre, peró ells a mi a vegades no, només quan els dóna la gana. 
Hi ha  alguns que em fan cas i alguns no perque passen de mi peró això no sempre peró al final sempre ho superem tot... L'any que ve no els tornaré a veure, bé a alguns segurament els trobaré a faltar molt  i als mestres també els trobaré molt a faltar :'(.... L
A la classe d'habilitat social sempre veníem els dimarts i feïem dos hores en Matilde, és una bona mestra i em cau molt bé...
Fem casos en ella i PowerPoint i hem après molt en aaquesta classe.
No fem molts de deures tampoc a habilitats socials cada dimarts que fem  però l'any ja s'acaba i el dimarts que bé ja acabem :(
Bé, bon estiu a tots i que ho passeu molt bé....


Valoració del curs A.O.


Aquest any ha sigut molt diferent. Hem passat de ser unes 25 persones a ser només 8, i això s’ha notat bastant. A vegades es fa difícil ja que certes persones maten el avorriment amb unes quantes bromes. Però també hem tingut bons moments, on tots ens rèiem de nosaltres mateixos. Hem anat a fer pràctiques a diferents establiments de la ciutat, alguns tot sols i d’altres es feien companyia pel camí. Això ens ha servit per a veure que passa en un lloc de treball on unes persones depenen d’unes altres, aprendre a treballar en equip i intentar adaptar-nos més fàcilment, en un futur, a un lloc de treball amb noves cares.
Amb això hem comprovat que com menys persones hi hagin, menys ens costarà socialitzar. I això no passa només am els alumnes, sinó que els mestres també hi confien més i això ens ha ajudat una mica en poder fer més fàcilment els deures i treballs que ens han estat manant durant tot l’any. Hem treballat amb equip, encara que ens hagi costat un poc, hem agafat confiança entre nosaltres al llarg del curs, per a quan el primer dia la meitat eren desconeguts,etc.
A la classe de Habilitats socials hem aprés a resoldre conflictes, hem contestat enquestes i ja sabem el que volem estudiar i treballar. A català hem estudiat els diferents tipus de textos, inclús hem fet un còmic cadascú; el que em va fer gracia ja que el que vaig fer jo la va deixar de pedra, no s'ho esperava per res del món; i els vam penjar a la paret de la classe. I a castellà semblant. A biologia, mates, física i química, anglès i tecnologia tot eren treballs a la llibreta i, a més, a tecnologia hem fet un parell de construccions. 
Espero que en vagi be a tots els nous estudis i que ens puguem saludar pel carrer sense cap problema. Després de tot, ens coneixem bastant després de tot aquest temps tots junts.

VALORACIÓ DEL CURS 4r AO

Aquest curs ha estat molt divertit i també molt intens perquè s’han produït baralles, però al final ho hem superat tot i ara ens portem bé però no bé del tot. Els alumnes són prou divertits tot i que alguns no tant. Som quatre nois i quatre noies. Són molts pesats perquè sempre estan insultant. Però si passes d’ells és millor. Anem a fer pràctiques al ajuntament perquè com estem a l’AO anem a ajudar per a que ens pugi la nota i també per buscar feina més ràpidament. Qui fem més feina al ajuntament és: Aitor, Anton i jo (Dani). Hi ha gent que no fa res, sols estar al portàtil jugant. Aquest curs se m’ha passat súper ràpid, no com l’any passat perquè  anàvem de tarda i era més llarg. Les classes estan prou bé, en algunes assignatures no podem fer res perquè no ens deixa: Català. Però pel demés està tot perfecte. Al principi ens queien tots malament però gràcies a Habilitats Socials ens portem bé.

HABILITATS SOCIALS

En habilitats socials hem après molt: no té tens que posar en ningú i si es posen en tu no dir res i passar d’ells. Hem fet molts de casos de gent i també molts divertits. La classe està prou bé i hi ha molt companyerisme i ara treballem en grups, però ha sigut molt divertit i quan acabéssim el institut trobarem a faltar als tutors, perquè no en veurem més. Però algun dia ens trobarem en algun lloc amb els tutors.

Valoració del curs AO


 Valoració del curs AO

Jo penso que aquesta experiència nova de anar a la Aula oberta, ha sigut molt bona els companys que hem estat ha sigut molt bona, al principi ens barallàvem perquè no ens coneixíem casi res, i hem tingut al principi algunes baralles, però després tot ha anat a millor i s'han pogut solucionar tots els conflictes que hi havia. A més cuan algú ha tingut algun dubte, ens hem ajudat a resoldre-ho al company o companya, Peró després ens varem adaptar i hem acabat sent molt bons amics i amigues. En general la classe mútuament ens hem ajudat i intentar treballar en grup i així ens sortira millor les coses. Les assignatures han sigut entretingudes i  hem sigut 8 persones quan domés en solen ser 25 i ha estat un any molt diferent. Aquest any ha sigut més diferent perquè hi han hagut diferents assignatures i hem conegut un poc més el mon laboral.
 Hem començat fent unes pràctiques cadascú a un lloc, per exemple.
La Yocelyn ha anat a la llar del nadó a cuidar dels petits, La Sara ha ajudat al centre de Tecnificació a la cuina, En Joshua ha anat a Serveis socials, i el Anton, Aito,Miriam, Dani i jo hem anat a l’ajuntament Allí ens encomanaven feina, com ara a Dani i a Anton els deien que muntessen caixes a l’arxiu, la Miriam i jo érem les encarregades de fer dades i graelles i després ho envíavem, també vam anar un dia a repartir cartells per a penjar-los per tota la ciutat.   En les habilitats socials, hem fet casos i ens dónaven preguntes i nosaltres teníem que solucionar els casos, hem après a poder resoldre i trobar solucions per a algun problema, les habilitats socials ens han ajudat a sapiguer que poden haver solucions per a cada cas i també que en cada solució hi pot haver conseqüències que no es puguin solucionar. Les habilitats socials són per a poderte  integrar-te  millor a poder solucionar i reflexionar sobre alguns casos que puguin passarte, t'ajuda a respectar i tindre respecte a les altres persones, integrarte més en la societat i resoldre conflictes que puguin passar. En general, les classes de habilitats socials crec que ens han ajudat a tots a poder sapiguer  més sobre les habilitats socials, les classes han sigut entretingudes i educatives i específiques. Aprendre habilitats és molt important per a nosaltres, en el tema educatiu saber habilitats socials es imprescindible, hem de adaptar-nos a les situacions que puguessem viure. i si hi ha algun conflicte amb les habilitats socials, gràcies a elles hem aprés a aprendre més coses per poder solucionar casos. M’agradat molt  aquesta assignatura i tajuda a poder saber més habilitats socials, Finalment, el curs ha sigut agradable i específic.

Valoració del curs 4rT AO



Valoració del curs 4rT AO
La meva valoració d’aquest curs a l’aula oberta ha estat bé.
M ‘agradat molt el tracte amb els mestres que he tingut aquest any i gracies a ells he pogut aprovar angles de segon i de tercer d’ESO que les portava pendents sempre recordaré als mestres de l’aula oberta com Gerard, Matilde i Rosa  que han segut un dels que m`han ajudat a provar el angles que es el que mes m’ha costat aprovar aquest cursos.
La relació amb els companys ha segut bastant bona ja que al principi de començar ens vam barallar varies vegades entre nosaltres perquè tothom volíem tenir la raó.
El que jo sempre he tingut sempre un rifi rafe es en Aitor que es el que mes emprenya de classe però al fons es bon noi en canvi amb els altres la relació ha estat molt bona.
Les practiques si que ens va costar començar-les  perquè la directora del centre nostre tenia que firma un conveni que cada dos anys es canvia l’únic que no podia firmar-lo perquè una noia que li tenia que envia estava de vacances.
Allí on estic de practiques a serveis socials m’han rebut molt be i estic molt content de estar allí, fent practiques de tasques de administració sempre he estat ajudant a una noia que esta allí, a agafar el telèfon, a ordenar el arxiu, a ficar fulls als expedients, a anar a portar coses a l’ajuntament per a que meu registressin...
Ha segut un any molt bonic.